lördag 2 april 2011

Mops träffen







Idag var vi på mopsträff i Varberg på Södra Näs Camping. Tidigt på morgon hämtade Franz och Selma mig och Daim med valpar.. vi blev satta i bur och härjade som galna. Franz satt i fram och njöt av att slippa småungarna.

Väl framme så fick Daim följa med in i restaurangen medans vi andra satt kvar i bilen. Där fika mattarna och hussarna på härliga frallor med kaffe.

Nu vart det vår tur att få komma ut och vi gick alla.. *ja inte Peppis.. hon skulle åka famnen* på tipspromenad.

Sen gick vi ut på gräsytorna för att dela på oss och öva lite utställning och några agillity.Franz som är van att stå på bordet visade hur man står fint.

Så träffades alla valpsyskon och jag var med och kollade upp att allt gick rätt till.

Först ut att visa sig var Guinness han stod vid bandet och var beredd på stundens allvar..när man väl passerat bandet ja då gäller det.. sa jag..

Även jag kom upp på bordet.. men vad nu.. då skulle domaren titta om jag hade tänder.. eller om jag ätit frukost

Väl ute på agillity plan fastnade Guinness på första hindret..* ska man hoppa över här?.. nej lyft mig.* Sen var det Karl-Gustav som visade sig på styva linan.. gick på hindren som om han aldrig gjort annat.

Ja jag var inte den som bangade uppgiften .. jag gick jag oxå.. vill ju inte verka feg. Peppis gick på hindert hon oxå.. men stannade upp för ett kort... tjusigt

Nu var Guinness taggad han gick upp på hindren han oxå var ju tvungen att visa sig för syskonen..plus att han fick ju inte vara en mes nu med sitt tuffa halsband.

Valparnas morfar TinTin var på träffen oxå så då blev det ett familjefoto.. far-dotter-barnbarn.

Sen bjöds det på en härlig lunch med gryta och grönsaker.. alla hundar som ville fick vara i restaurangen.. toppen ställe tyckte jag och Daim. Som strosade omkring och blev bjudna.

Kaffe och en tårtbit fick avsluta träffen.

Sen gick vi ut och sprang lite i rasthagen innan det var dax att packa in sig i bilen för färd hemmåt.


Vilken toppendag...

2 kommentarer:

  1. Va roligt, jag ville också följa med )

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt med mopsträff :D Där hade Otto trivts! Hihi. Kram och trevlig kväll

    SvaraRadera