söndag 5 september 2010

Utställnings dag

Igår var då utställningsdagen... Tidigt packades jag och  tanterna in i Franz bil.
Jag och Canel fick då dela bur med Franz och Daim .. ja hon fick sitta fram.. fuskis..
Trångt var det oxå.. jag kunde knappt ligga rak lång med benen utdragna.. nej Franz envisades med att han oxå skulle ha plats. Han som ändå bara stod med baken emot burväggen och såg ut som om han bad.. men han sov så.. sen tittade han på sin matte och tyckte jag tog plats... jag som är så liten.. haha.. låt henne ta lite plats hon är ju såå liten.. tyckte matte. Lite bortskämd är man.

Resan gick snabbt och trots vägbeskrivningen så kom vi rätt på.. Franz matte styrde utan GPS som ett proffs.

Framme på Södra Näs Camping Varberg togs vi emot av strålande solsken och gröna gräsmattor.

Vi parkerade precis utanför ... ja kan ni tänkar er .. en rastgård stor som en fotbollsplan... klart jag har aldrig sett en fotbolls plan.. men så sa matte..
Här fick vi springa som galningar i det mjuka gräset. Brevid fanns en agility bana med hinder..
Vilket ställe !!!!
Matte och Maria*Franz matte* Satte igång med  att resa tält och fixa till utställningen.. gissa vad tanterna och jag gjorde då?? Jo vi tog och rymde under grinden som någon glömt stänga... så vips så kom vi i full fart och hälsade på alla mopsar hunnit komma.
 Ja en hage gjordes iordning och tanterna och jag hamnade i den.. Franz han fick sin bur och ligga i .. ja Daim hade börjat löpa och han behövde lite eget.. sa han.

Efter en lång dag så var det då dax att åka hem .. men först skulle vi åka till receptionen på
 Södra Näs camping... Där åt matte och Maria en macka och drack cider.. vi fick vatten.
Men på skylten står:* mätt o go* i Sonjas kök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar